Deze foto is van de reunie van 2012

De reunie van 16 maart 2013 is weer erg gezellig geweest.

Lekker gekletst en een stuk film gekeken van vroeger.

We hopen dit nog jaren te doen.

De planning voor de  REÜNIE 2014 is:     de tweede zaterdag in maart [onder voorbehoud]

Opgeven kan bij Toos van Heeteren 015 2155383 of via haar mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wij hopen jullie volgend jaar weer te zien

Hier leest u het eerste bericht op een bijzondere website vol met informatie over ons Delfts Madrigaalkoor opgericht door en o.l.v. dirigent Pierre van Hauwe.

Helaas is onze dirigent op 25 juni 2009 overleden waardoor ons bestaan is opgehouden,
maar we gaan door met de website omdat we vinden dat dit een plek verdiend.

Het is een archief  met veel beeldmateriaal en getuigenverslagen van de diverse reizen die het koor gemaakt heeft, de optredens die ze hebben gehouden, persoonlijke ervaringen en verhalen. We hopen dat u veel plezier zult beleven aan dit archief.

Zo af en toe wordt er nog steeds aan de site gewerkt,zeker wat betreft de foto's.Hierbij wordt veel zorg en aandacht besteed aan het plaatsen van juiste inhoud. Sommige gegevens komen van oude met de hand geschreven lijsten. Als u ziet dat er iets niet juist is vermeld, of een naam is niet juist geschreven of misschien weet u iets wat er absoluut bij hoort? Laat het even weten a.u.b.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groeten,
DMK

Koor 19??

Pierre van Hauwe een Delftse Vlaming wordt op 12-01-1920 geboren in Terneuzen.
Hij groeit op in een gezin waar muziek een grote rol speelt en hij weet dat aan ons over te brengen ook al zijn we maar tienermeiden.
Zijn liefde voor muziek, maar zeker zijn enorme passie om ons te leren samen te musiceren heeft ons leven heel erg verrijkt .
In 1946 komt Pierre naar Delft en wordt o.a. dirigent van de St. Hippolytus parochie en muziekleraar op diverse scholen.
In 1946 wordt hij de oprichter en dirigent van het Delfts Madrigaalkoor.
In 1960 wordt hij directeur van de Stedelijke Muziekschool.
Hij is de promotor van het Orff-Schulwerk en de oprichter van de Stichting Orff-werkgroep Nederland.
Verder stimuleert hij de A.M.V.lessen in het basisonderwijs.
Hij maakt met het koor en met de orkesten van de muziekschool diverse reizen over de wereld om concerten te geven.
Hij reist de wereld over om muziek onderricht te geven en er zijn diverse muziekscholen naar hem vernoemd.
In Ghana werkt hij met gehandicapte kinderen .
Ook als componist is hij bekend daarbij denken we o.a. aan :

Kerstspel : Het Godskind - Historische opera Geertruida van Oosten - Magnificat - Declamatorium Poorters van Delft hoort ! en Cantaca Vitae - Missa Festiva - Muziek voor de jeugd en het zonnelied van Franciscus.
Van zijn hand verschijnen diverse geschriften en hij is de stimulator van o.a. de Volkszangdag en Elckerlyc in Delft.

Pierre van Hauwe schrijft en bewerkt ook veel muziek en liedjes voor ons waaronder veel volksliederen.

Helaas is onze oprichter en dirigent 25-06-2009 overleden.

Op vrijdag 3 november 1967 was het Madrigaal koor op de TV in het programma Pick up

Er waren nog maar twee zenders en het was te zien op Nederland 1 om 19:07 uur bij de NCRV.

Het onderwerp in dit programma was gewijd aan nieuws op de platenmarkt.

Andere bronnen op internet zijn o.a.:

Stichting Pierre van Hauwe

Wikipedia: Pierre van Hauwe