2008

We gaan nog heerlijk door een tijdje met zingen want ………..
Alweer gaan we op reis met ons Madrigaalkoor.
We gaan naar Oostenrijk.

Op donderdag 19 juni vertrekken we om 04.30 vanaf de busparkeerplaats bij de Koepoortbrug.
Het wordt een rit van bijna 1000 km.
Geloof het of niet maar onze dirigent zit in de bus.
Hij reist met ons mee en Corry onze pianiste ook.
Wat zal dat vreemd zijn voor ons allen.
Durven we nog zoveel lol te maken zoals altijd, of wordt er steeds geroepen ….denk aan je stem.
Het wordt een hele gezellige reis waar we allen van genieten.
Om 18.15 zijn we in het hotel Sonnewend in Fieberbrunn.

We worden verwelkomd met schnaps. Er is tijd genoeg om ons op te frissen en om 19.30 krijgen we ons diner. Vroeg naar bed voor de meeste, want het was een vermoeiende dag.

Vrijdag 20 juni.
Nico en Susan Swarts[Nico komt uit Delft, en woont nu in Oostenrijk]hebben voor ons een programma samengesteld.
Om 08.00 ontbijt.
Daarna gaan we een verkenningstocht maken door het Pillerseetal en brengen een bezoek aan de oliebranderij Josef Mack met zijn genezende oliën.
Na de rondleiding wordt er nog even geshopt, drinken koffie en gaan een wandeling maken langs de Pillersee.

We bezoeken de kerk in St Johann en zingen daar natuurlijk onze Cantate[slik slik].
Verder gaan we met de bus een tocht maken naar de Kitsbuheler Horn.
Er ligt een steen in de weg, en Joep maakt een kleine schade aan zijn nieuwe bus, waar hij echt ziek van is zoals een goed chauffeur betaamt.
Na een prachtig uitzicht boven, gaan we weer terug naar ons hotel en genieten nog even van de zon.
Wat hebben we een prachtig weer.
Na het diner weer redelijk op tijd naar bed, morgen een drukke dag.

Zaterdag 21 juni
Na het ontbijt zijn we vrij, en een ieder doet wat zij wil.
Tussen de middag staat ons een maaltijd te wachten en daarna kleden we ons om voor het concert in zwart /wit
Om 19.00 uur is het concert.

Ondanks het Sonnewende feest en een jazzconcert elders, loopt de zaal gezellig vol.
Er wordt een leuk bedrag opgehaald wat geschonken wordt aan een bejaardenhuis aldaar.

Ondanks de hitte wordt het een goed concert.
Na het concert snel omkleden en in het oranje[het Nederlands elftal speelt tegen Rusland] gaan we richting Nico zijn huis alwaar we de enorme vuren op de toppen van de bergen kunnen bewonderen.

Herr Clemens, die het concert heeft bijgewoond gaat als dank voor ons in het donker hoornblazen, en wij zingen weer voor hem L’Alpee.
De geschiedenis vertelt dat verder in de avond het oranje kleurtje verdwijnt.
Nederland verliest.

Zondag 22 juni.
Na het ontbijt gaan we naar St Jacob im Haus dat dit jaar 700 jaar bestaat en zingen daar in het kerkje tijdens de H Mis.

Daarna worden we door de burgemeester en Nico getrakteerd op koffie met gebak in Gasthof Post.
Ook Herr Clemens is weer van de partij, maar nu met een accordeon dus we hebben weer heel wat afgezongen.
Daarna stappen we op en gaan een rit maken naar de Koningszee met nog steeds bloedheet weer, dus heerlijk om te varen.
Op de boot komt er op een gegeven moment een trompet te voorschijn en laat de gids de echo horen die door de bergen wordt terug gekaatst.
Wat een belevenis.
We varen naar de barokkerk op Bartolomeus.
Het is er heerlijk vertoeven en we eten en drinken er wat.
Om 16.30 varen we weer terug en Joep brengt ons naar het hotel.
Na de maaltijd is het weer feest,en wat voor een,want daar staan onze laatste avonden om bekend en wordt iedereen bedankt.

Maandag 23 juni.
Het zit er al weer op.
De koffers worden voor het ontbijt naar de bus gebracht, en om 07.30 rijden we weg.
Als we terug zijn in Delft kunnen we alleen maar zeggen dat we enorm genoten hebben van de reis en van elkaar, en realiseren ons dat het wel eens de laatste reis geweest kan zijn.
Maar we zijn dankbaar voor dit alles.

Dit is de reisgroep.

Eerste sopraan                                                        Tweede sopraan
Thea Bekkers.
Leny v/d Berg                                                          Dollie v/d Kraay
Agnes v/d Biezen                                                      Liesbeth Rotteveel
Marijke Verouden.                                                    Thea Schaareman
Wilma van't Hout                                                      Gerda Staakman
Riet Keizer                                                               Ria Staakman
Anneke Lindenman                                                   Bernie v/d/Steuyt
An Mustert.                                                             Corrie Stolk
Bella Nyon                                                               Franca v/d Swaluw
Coby v/d Berg                                                         Diny de Vreede
Loes Pruisers                                                           Ted Waser
Bep de Kok

Eerste alt                                                               Tweede alt
Riet Derwort                                                           Trudy Beuman
Josie van Domburg                                                   Rosemieke van Hauwe
Tineke Hartman                                                       Toos van Heteren
Betsy Keller                                                             Jopie Kools
Tiny Kops                                                               Tineke Meijer
Tiny van Leeuwen                                                   Mieke van ‘t Nederend
Loes van Leeuwen                                                  Jeanne Stassen
Janeke Meerhoff                                                     Bep van Zuylen
Joke v/d Reyken
Ria Sonneveld
Lies Verlee
Gré de Vreede

4 Oktober

Wij hebben een uitvoering van het Zonnelied van Franciscus in de Maria van Jesse kerk te Delft met begeleiding van een blokfluitgroep en onze pianiste Corry Driessen.

De compositie is van Pierre van Hauwe zelf.
Wegens ernstige ziekte van onze dirigent is het de bedoeling dat Petra Veenswijk, o.a.organiste van de Maria van Jessekerk de laatste repetitie en de uitvoering zal leiden
Tijdens het concert neemt Pierre toch het “stokje “over wat een enorm verbonden gevoel geeft.
We zijn diep geroerd en bezorgd om onze dirigent want voor hem gaat het gevecht beginnen.

Door zijn vechtlust en het feit dat hij beloofd heeft zijn volgende grote concert in 2010 nog mee te maken staat hij toch weer met de Kerst volk zang op 23 december in de Maria van Jesse kerk in Delft